GYIK
Hogyan tudok terméket visszaküldeni?
Kérjük, töltse ki az Elállási nyilatkozatot. (papír vagy online)
A terméket be kell csomagolni, és a csomagba bele kell rakni a nyilatkozatot és az eredeti számlát vagy a számla másolatát. Amennyiben több tétel szerepel a számlán, és nem az összeset küldi vissza, akkor nem kell belerakni az eredeti számlát a csomagba, de az Elállási nyilatkozaton fel kell tüntetni a visszaküldendő termék(ek) EAN (vonalkód) kódját. A csomagot meg kell címezni és elküldeni a következő címre:
EMS Academy Kft. – ELÁLLÁS
premier outlet hummel
Budaörsi út 4.
Biatorbágy
2051
Nem tetszik, nincs rá szükségem, nem jó méretet rendeltem. Vissza tudom küldeni a megrendelt termékeket?
Igen. A termékeket lehetőleg eredeti állapotban, eredeti csomagolásában, címkével együtt kell visszaküldeni. Felhívjuk figyelmét, hogy túlhasznált, értékesítésre nem alkalmas terméktől való elállás esetén nem térítjük vissza a teljes vételárat. A termék visszaérkezésnél szemrevételezésre és osztályozásra kerül a következők alapján:
Megfelel, a teljes vételár visszatéríthető:
- A termék rendelkezik valamennyi, a rendeléskor leszállított kiegészítővel; és
- A terméken nem láthatóak a használat jelei; és
- A termék csomagolóanyaga a normál termékkibontás nyomait viseli.
- A waxok, krémek vagy tisztítószerek nem használtak, sértetlenek, felbontatlan csomagolásban találhatók.
Nem felel meg, a teljes vételár nem téríthető vissza:
- A terméken a használat jelei láthatók és/vagy
- A termék nem teljes; és/vagy
- A termék túlzott mértékben elhasználódott és/vagy egyszerűen javítható és ezen sérülés kijavítása után teljes mértékben használható; és/vagy
- A termék a tartozékokat nem tartalmazza teljes mennyiségben.
Hogyan kapom vissza a visszaküldött termék(ek) vételárát?
A csomag beérkezésétől számított 14 napon belül átutaljuk az összeget az Elállási nyilatkozaton (papír vagy online) megadott bankszámlaszámra vagy levásárolható kupon kód formájában kapja vissza az összeget. Amennyiben a visszaküldött terméket személyes átvétellel készpénzben vagy utánvéttel vásárolta meg, ÉS személyesen hozza vissza, akkor a vételárat készpénzben is vissza tudjuk fizetni.
Mennyi idő áll rendelkezésemre, hogy visszaküldjek egy terméket?
A jogszabályban meghatározott, kézbesítéstől számított 14 nap.
Mennyibe kerül a visszaküldés?
A termék visszaszállítási költsége a vásárlót terheli értékhatártól függetlenül.
Milyen dokumentumokra van szükségem ahhoz, hogy visszaküldjek egy terméket?
Kitöltött Elállási nyilatkozat (papír vagy online), eredeti számla vagy számla másolat.
Hova kell visszaküldeni a csomagot?
EMS Academy Kft. - ELÁLLÁS, 2051 Biatorbágy, Budaörsi út 4.
Mi történik a visszaküldött csomaggal?
A termékek szemrevételezés után, megfelelő minősítést követően visszakerülnek a webáruház készletére.
Vannak olyan termékek, amelyeket nem tudok visszaküldeni?
Igen. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29§-a szerint a kivételszabály alá tartozó termékeknél fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát. Az általunk megvételre kínált termékkategóriák közül a waxok, krémek és tisztítószerek kivételszabály alá tartozó termékeknek minősülnek, ugyanis olyan zárt csomagolású termékek köre ez, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhetők vissza.
Továbbá felhívjuk figyelmét, hogy a túlhasznált, értékesítésre nem alkalmas terméktől való elállás esetén nem térítjük vissza a teljes vételárat.
Hogyan tudok terméket cserélni?
Hagyományos értelemben vett csere szolgáltatás nincs. Amennyiben egy termék nem megfelelő, kérjük, hogy kövesse az elállásra vonatkozó utasításokat! Az abban foglaltak szerint visszatérítjük a termék(ek) vételárát. Az új, például méretben / színben / típusban stb. megfelelő termékre egy új, önálló rendelést kell leadni.
Cserélni szeretnék, de megváltozott a termék vételára ahhoz képest amennyiért vásároltam. Mi történik ilyenkor?
Ebben az esetben a cserélendő termékek vásárlásától elállhat, visszakapja azt az összeget kupon vagy utalás formájában, amennyit fizetett értük. Amennyiben a termék ára változott, úgy az új rendelésének idején érvényes áron tudja megvásárolni az új méretű / színű / típusú terméket, felhasználva a visszaküldött termékből visszakapott összeget / kupont.
Vissza tudom vinni a webáruházban vásárolt termékeket az üzletbe?
Sajnos jelenleg nem rendelkezünk üzlethelyiséggel, így erre nincs lehetőség.
Milyen dokumentumokra van szükségem ahhoz, hogy visszaküldjek egy terméket?
Kitöltött Elállási nyilatkozat (papír vagy online), eredeti számla vagy másolata.
Mennyi időm van minőségi kifogást emelni?
Minőségi kifogást legkésőbb a vásárlástól számított 2 éven belül lehet tenni.
Nem találom az általam keresett terméket a webáruházban. Meg tudom rendelni?
A webáruházban csak azok a termékek rendelhetők, amelyek aktuálisan készleten vannak. Azok a termékek, amelyek nincsenek készleten, nem rendelhetők.
Az általam megrendelt termék a webáruház szerint készleten van, de azt a visszajelzést kaptam, hogy nincs készleten a termék. Ez hogy lehetséges?
Felhívjuk figyelmét, hogy a visszaigazolás nem jelenti a megrendelésének a teljesíthetőségét, arról külön elektronikus levélben értesítjük. A teljesíthetőség visszaigazolásának a Rendelésed szállítás alatt / Rendelésed átvehető státuszú levelek kézbesítése tekinthető.
Honnan tudom, hogy a választott termék méretben megfelelő?
Az egyes márkákhoz, termékcsaládokhoz tartozó mérettáblázatokat itt találod: https://www.sportweb.hu/merettablazat
Megrendelhetek egy terméket telefonon, emailen vagy chaten keresztül is?
A webáruházban kizárólag online lehet rendelést leadni. Tehát telefonos, e-mailes vagy chaten keresztüli rendelést nem tudunk feldolgozni.
Érvényteleníthetek egy már feladott megrendelést?
Igen, ennek a menete itt található:
Megrendelését – a csomag futárszolgálatnak történő átadásáig – a fogyasztó bármikor lemondhatja. Ez esetben írjon a(z) ugyfelszolgalat@sportweb.hu elektronikus levelezési címre. Kérjük, hogy megkeresésében mindenképpen hivatkozzon a visszaigazolásban szereplő, az adott megrendelésre vonatkozó rendelésazonosítóra. A fenti telefonszámon történő hívásért Önt emelt díj nem terheli.
Tudok rendelni külföldről külföldi kiszállítási címre is?
Nem. Jelenleg kizárólag magyarországi kiszállítási címre küldünk csomagot.
Milyen fizetési módot választhatok?
Webáruházunkban leadott rendeléseidet kifizetheti online bankkártyával, előre utalással, utánvét esetén készpénzzel vagy bankkártyával a futárnál.
SZÉP Kártyát elfogadnak-e?
Nem áll módunkban elfogadni SZÉP kártyás fizetést.
Hova kérhetem megrendeléseim kiszállítását?
A megrendelés kiszállítását kérheti tetszőleges magyarországi címre.
Mennyibe kerül a szállítás?
A kiszállítás költsége Magyarország egész területén egységesen bruttó 1990 Ft.
Mit fog tartalmazni a csomagom?
A csomagban a termékek mellett megtalálja a számlát, a visszaküldéshez szükséges nyomtatványokat és cipő esetében a használati, kezelési útmutatót.
Meghibásodott a vásárolt termékem. Mit kell tennem?
Amennyiben úgy véli, hogy a megvásárolt termék hibás, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot a ugyfelszolgalat@sportweb.hu címen!
Az e-mailben meg kell adni a rendelési számot, a termék megnevezését és termékkódját, valamint a hiba leírását. Lehetőleg fotókat is mellékelni kell a hibáról.
Minden esetben az új PTK-ra hivatkozva (Fogyasztóvédelmi tájékoztató) fenntartjuk és érvényesítjük jogainkat az elbírálás folyamatában.
További kedvezményt érvényesíthetek a rendeléskor vagy személyes átvételkor?
Nem. A weboldalon feltüntetett árak véglegesek. További kedvezmény nem vehető igénybe, függetlenül a szállítás / átvétel módjától.
Elvesztettem a vásárlást igazoló dokumentumomat. Mit kell tennem?
Amennyiben regisztrált vásárló a "Profil - Megrendeléseim" menüpont alatt megtalálja minden korábbi rendelését és a hozzá tartozó összes információt.
A ugyfelszolgalat@sportweb.hu email címen tud érdeklődni ezzel kapcsolatban.
Erre csak akkor van lehetőség, ha meg tudja mondani a PONTOS HETÉT AZ ADOTT HÓNAPNAK amikor vásárolta, milyen dokumentum típust keresünk ÉS milyen termék szerepel rajta.
Amennyiben webáruházról rendelt, a rendelés azonosítóját kell megadni.
Viszont, ha tud bármilyen adatot a dokumentumról (sorszám, pontos nap, stb.) azt is kérjük mellékelni.
Vásárlást igazoló dokumentum nélkül érvényesíthetem-e szavatossági jogaimat?
Nem. Minden esetben szükséges egy dokumentum (blokk, számla stb.) ennek a folyamatnak az elindításához.
Meg tudom változtatni az adataimat vagy a kosár tartalmát rendelés közben?
Igen. A megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza lehet lépni az előző fázisba, ahol javítani lehet a bevitt adatokat. A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a megadott terméknél az X gomb megnyomásával törölheti a kosár tartalmát. Ezt követően ismételten kosárba kell helyezni a kívánt mennyiséget a rendelni kívánt termékből. Amennyiben törölni kívánod a kosárban található termékeket, akkor a termék mellett található X gomb lenyomásával törölheted azt. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
Mit kell tudni a jótállásról?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.
[1] A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.